Integrale Kwaliteitszorg

Integrale Kwaliteitszorg

Exploitatie.jpg

Sinds december 2010 is Sportfondsen ISO 9001 gecertificeerd en hiermee voldoen wij aan de internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen. Kwaliteit, klanttevredenheid en klantgerichtheid zijn belangrijke aandachtspunten bij deze certificering en vloeien voort uit de drijfveer van Sportfondsen waarbij we de klant centraal stellen.

Certificeringsinstantie DEKRA heeft ons dit certificaat toegekend en toets jaarlijks of Sportfondsen nog aan de eisen van de norm voldoet. Wij hebben als doel om de service en kwaliteit continu te optimaliseren. Daarmee zijn we voortdurend bezig met het verbeteren van de bedrijfsvoering om de kwaliteit van onze diensten en producten te waarborgen.

Integrale kwaliteitszorg van onze voorzieningen
Wij willen het beste voor onze bezoekers en gaan voor de best mogelijk kwaliteit. Daarom voldoet onze dienstverlening aan ISO 9001 en is onze informatie beveiligd en gestructureerd op basis van ISO 27001. Behalve in processen en systemen zit kwaliteit ook in mensen, activiteiten en in accommodaties.

Om de kwaliteit te waarborgen en te verbeteren werken onze accommodaties met het door Sportfondsen ontwikkelde systeem CHECK. Deze accommodaties voldoen allemaal aan het Keurmerk Veilig & Schoon. Onze zwemlessen verzorgen wij volgens de eisen van de NRZ. Wij voldoen sinds jaar en dag aan de vereisten van de Systeem Gerichte Licentie ZwemABC.

Omdat wij kwaliteit uitermate belangrijk vinden werken wij daarnaast permanent aan het verbeteren van onze kwaliteit, bijvoorbeeld door:

  • Klanttevredenheidsonderzoek
  • Medewerkertevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek
Er zijn maar weinig bezoekers die uit zichzelf hun oordeel geven. Met het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) krijg je inzicht in de mening van bezoekers over de activiteiten, de medewerkers, de hygiëne en de veiligheid binnen jouw accommodatie. Wij werken met gestandaardiseerde, op onze branche toegesneden vragenlijsten. Deze maken wij per accommodatie op maat. Op deze wijze kunnen wij de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek vergelijken met de Sportfondsen Benchmark.

Tevredenheid van medewerkers
Onze medewerkers zijn de sleutel tot het succes. Maar hoe tevreden zijn zij? Sportfondsen onderzoekt dit door een medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO). Dit onderzoek bestaat uit een schriftelijke enquête. De uitkomsten geven handvatten om tot een betere interne organisatie en een hogere arbeidsmotivatie te komen. En dat leidt tot een lager personeelsverloop, minder ziekteverzuim en een betere onderlinge samenwerking.

Meer informatie?

Nog 500 tekens resterend
Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.